MART AYINDA NELER YAPTIK?
Hedefimiz:
Masal okuma yoluyla öğrencilerin kelime hazinelerini ve dil becerilerini geliştirmek
Okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerini pekiştirmek
Yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini zenginleştirmek
Anlamını Bul Etkinliği: Öğrencilere masaldan seçilen kelimeler ve anlamları sunuldu. Öğrencilerden kelimeleri doğru anlamlarıyla eşleştirmeleri istendi.
Kelime Türetme Etkinliği: Öğrencilere masaldan seçilen kelimeler ve kökleri sunuldu. Öğrencilerden bu kelimelerden yeni kelimeler türetmeleri istendi.
Kare Bulmaca Etkinliği: Masaldan seçilen kelimelerle kare bulmaca hazırlandı. Öğrencilerden bulmacayı çözmeleri istendi.
Tahta Kartı ve Figürlerle Anlatım: Tahta kartı, figürlerle ve manyetik tahta kartı kullanarak masalların anlatımı gerçekleştirildi. Anlatım sırasında görseller ve figürler kelimelerin anlamlarını pekiştirmek için kullanıldı.
****Okul Öncesi Şubat Ayı Raporu****
Etkileşimli kitap okuma yönteminde belirlenen bilinmeyen kelimelere yönelik Söyle-Çiz etkinliği gerçekleştirilir. Kelimeler temalar bağlamında ayrıştırıldı. Tüm sınıfın katılımıyla bilinmeyen kelimelere yönelik kelime kartları hazırlandı. Hazırlanan bu kartlar ile Düşün-Bul, Kelime Söyle etkinlikleri öğrencilerimize uygulanmıştır.
· Daha önce okunulan kitaplarda tespit edilen bilinmeyen kelime kartları öğrencilere sunuldu.
· Kelimenin anlamı hakkında konuşuldu.
· Öğrencilerden seçtikleri kelimeleri çizmesi istenerek Söyle-Çiz çalışmaları gerçekleştirildi.
· Ardından çizilen resimler ile sınıfta sunum yapıldı.
· Bilinmeyen kelime kartları ile Düşün-Bul-Eşleştir çalışması için öğrenciler ikişerli gruplar halinde masaya alınarak ortaya bilinmeyen kelimelerden sırasıyla birer kart konuldu
· Çok sayıda nesne kartı da masaya dizilerek bilinmeyen kelime ile ilgili olanları bularak eşleştirmeleri istendi.
· Çalışma sonunda gruptaki öğrencilere eşleştirdiği kelimelerin bilinmeyen kelime ile neden ilişkili olduğu sorularak yanıtlamaları sağlandı.
· Etkileşimli kitap okuma etkinlikleri çerçevesinde belirlenen bilinmeye kelimeler ile ilgili oluşturulan kelime kartları masaya alındı.
· Doğa –Meslek-Eşya olarak başlıklara ayrılarak öğrencilere bilgi verildikten sonra ,öğrencilerden kelime kartlarını türüne göre gruplamaları istendi.
· Öğrenciler kelime kartlarını inceleyerek ait olduğu grubun altına sıraladı.
· Neden ve hangi özelliklerine göre grupladıklarını arkadaşlarına anlatmaları istendi.
• Etkileşimli kitap okuma etkinlikleri çerçevesinde belirlenen bilinmeye kelimeler ile ilgili oluşturulan kelime kartları masaya alındı.
• Doğa –Meslek-Eşya olarak başlıklara ayrılarak öğrencilere bilgi verildikten sonra ,öğrencilerden kelime kartlarını türüne göre gruplamaları istendi.
• Öğrenciler kelime kartlarını inceleyerek ait olduğu grubun altına sıraladı.
• Neden ve hangi özelliklerine göre grupladıklarını arkadaşlarına anlatmaları istendi.
Değerlendirme: Etkinlikler sonucunda öğrencilerin okuduğunu anlama ve yorumlama becerilerinde gelişme gözlemlendi. Kelime hazinelerinde ve dil becerilerinde de önemli bir ilerleme kaydettiler. Masal anlatımları öğrencilerin hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını zenginleştirdi.
Sonuç: Mart ayı Dilimizin Zenginlikleri Projesi çalışmaları öğrenciler için oldukça faydalı oldu. Masal okuma ve kelime çalışmalarıyla öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunuldu. Öğrenciler etkinliklere aktif bir şekilde katılarak keyifli vakit geçirdiler.