DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİNDE ŞUBAT AYI NELER YAPTIK?
İLKOKUL - YAPTIĞI ETKİNLİKLER
Projenin Amacı:
Deyimler ve atasözleri, dilimizin önemli birer parçasıdır ve kültürel mirasımızı yansıtırlar. Bu bağlamda, okulumuzda Şubat ayı boyunca deyimler ve atasözleri üzerine etkinlikler düzenlenmiştir. Amacımız öğrencilere bu önemli dil unsurlarını tanıtmak, anlamalarını sağlamak ve kullanmalarını teşvik etmektir.
Deyimler ve Atasözleri Okumaları:
· Tüm sınıflarda "Anlat Bakalım" etkinliği gerçekleştirildi. Öğrencilere çeşitli deyim ve atasözleri anlatılarak anlamları hakkında bilgi verildi ve örneklerle açıklandı.
· Tüm sınıflarda "Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma" etkinliği düzenlendi. Öğrenciler, kendilerine verilen atasözü veya deyimi dramatize ederek ifade ettiler.
· Tüm sınıflarda "Atasözü/Deyim Resimleme" etkinliği yapıldı. Öğrenciler, öğrendikleri atasözleri veya deyimleri resimleyerek anlamlandırdılar. Öğrencilerin hazırladığı resimler ve drama performanslarından oluşan ürünler, okul sergisi için hazırlandı ve ay sonunda okulda sergilendi.
Değerlendirme:
Şubat ayı boyunca gerçekleştirilen deyimler ve atasözleri okumaları etkinlikleri, öğrencilerin dil bilgisi ve kültürel mirasa yönelik farkındalıklarını artırmada etkili olmuştur. Özellikle öğrencilerin etkinliklere aktif katılımı ve ortaya çıkardıkları ürünlerin kalitesi, bu etkinliklerin başarısını göstermektedir. Deyimler ve atasözleri, dilimizin zenginliğini ve derinliğini yansıtan önemli unsurlardır ve öğrencilerimize bu değerleri tanıtmak ve öğretmek amacıyla yapılan bu etkinliklerin önemi büyüktür.
ANA SINIFI - YAPILAN ETKİNLİKLER
Projenin Amacı:
Dilimizin Zenginlikleri Projesi, okul öncesi öğrencilere Türk kültürüne yönelik içeriklerle temas etme fırsatı sunarak kültürel ve dil bilincini geliştirmeyi hedeflemektedir. Şubat ayı içerisinde öğrencilere Türk kültürünü tanıtmak amacıyla çeşitli içerikler hazırlanmış ve kullanılmıştır.
ANA SINIFI A ŞUBEMİZİN YAPTIĞI ETKİNLİKLER
Yakından - Uzağa ilkesine uygun olacak şekilde planlanan çalışmamız Sakaryadan Trabzona uzanan bir yolculuk olarak geliştirildi.Bu kapsamda Sakarya-Trabzon kütürü kılık-kayafet ve oyun kültürü,yemek kültürü,spor kültürü şeklinde uygulamalar ve yaşantılar ile içsellleştirildi.
Sakarya yöresinin ilçemize has keşkeği velimiz tarafından yapılarak çocuklara ikram edildi,spor kültürü formalarla desteklenerek bir maç düzenlendi,kılık-kıyafet ve oyun kültürü yöreye has peştamal ve şalvar ile dikkat çekerek canlandırma ve oyun havaları oynatıldı.Bu kapsamda daha çok ürün değil yaşantı merkezli yaptığımız çalışmalarda ilçemiz,ilimiz,bölgemiz,ülkemiz şeklinde öğretim gerçekleştirilerek özelden genele doğru genişleyen bir yöntem kullanıldı.
Kültürümüzün önemli sanatçılarından olan çocukların barış abisi olarak adlandırılan Barış MANÇO canlandırması ile şarkılarımız söylenerek eğlenildi.
Kütürümüzde geçmişten bugüne devam eden dokuma ve işleme sanatı üzerinde durarak çocuklar kendi kilim dokumalarını ve isim işlemelerini sergilediler.
Son olarak Ramazan ayının da gelmesiyle kültürümüzde yer etmiş HACİVAT-KARAGÖZ kuklaları yaparak bir sahne oluşturuldu ve çocuklar canlandırma şeklinde Hacivat ve karagözü tanıyarak hem kültürel öğelerimizi hem manilerimizi öğrendiler.
ANA SINIFI B ŞUBEMİZİN YAPTIĞI ETKİNLİKLER
· Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat ayı içerikleri kapsamında yakından uzağa ilkesine uygun olarak ilk etapta Sakarya kabak tatlısı tanıtıldı.Kabağın yetişme süreci projeksiyon üzerinden anlatıldı.Sanat Etkinliğinde Kabak çalışması yapıldı. Ardından sınıfa davet edilen Kamuran Can isimli veli öğrencilere kabak tatlısı yapımını anlattı,pişmemiş olan kabak dilimini incelemeleri sağlandı. Yapılan kabak tatlısı öğrencilere ikram edildi. Projeksiyon üzerinden Sakarya Adapazarı’ında sembolik hale gelen Kabak Evi hakkında bilgi verildi. Ertesi gün Sakarya ilinin kültürel ögeleri ziyaret edildi.Gezilen mekanlar hakkında bilgiler verildi. Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat ayı içerikleri kapsamında yakından uzağa ilkesine uygun olarak ikinci etapta Kütahya Çinisi hakkında öğrencilere bilgi verildi. Projeksiyon ile Kütahya görselleri ve il merkezinde bulunan sembolik vazo gösterildi. Öğrencilerle çini desenleri ve çinilerde kullanılan renkler hakkında konuşuldu.Desenleri sevdikleri gözlendi. Öğrencilere Çini Sanatı çalışma sayfası verildi ve çini yapmaları istendi. Kütahya’dan gönderilen çini bisküvileri velilere tanıtıldı.Aile katılım çalışması olarak çini yapım aşamaları olan eskiz,iğneleme,kömürleme ,tahrir,boyama ve sırlama fırınlama aşamaları hakkında bilgi verildi. Uygulama esnasında rehberlik edildi. Çini sanatı tarihçesi hakkında velilere bilgi verildi. Yapılan çini kupalar sergilendi ve öğrencilere bir hatıra olması için evlere gönderildi. Dilimizin Zenginlikleri Projesi Şubat ayı içerikleri kapsamında yakından uzağa ilkesine uygun olarak üçüncü aşama olarak Türk folklorü tanıtıldı. Öğrencilere projeksiyon üzerinden çeşitli folklor dans figürleri izlendi. Dans denemelerine fırsat verildi. Folklor şiiri oluşturuldu ve öğrencilerle birlikte söylendi. Ardından sanat etkinliğinde folklor dansçıları çalışması yapılarak oluşturulan şiir ile birlikte sınıf panosunda sergilendi.