ARALIK AYINDA NELER YAPTIK?
Dilimizin Zenginlikleri Projesi Aralık Ayı Raporu
“Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında Okul Yürütme Komisyonu sınıf öğretmenleriyle toplantı yaparak gerçekleştirilecek etkinlikler hakkında öğretmenlere bilgi verildi. Yapılacak etkinliklerin içerikleri ve tarihleri aktarıldı.
Şiirlerden Seçilen Kelimelerle Afiş Oluşturma Yarışması
Aralık ayı ilk haftasında Çocuk Şiirleri Antolojisinden şiirler okundu. Öğrenciler kendi seçtikleri şiirleri telaffuz, vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okudular. Şiirlerde geçen anlamını bilmedikleri kelimeleri not ettiler. Daha sonra bu kelimelerle çeşitli cümle ve slogan oluşturdular. Sınıflarda en beğenilen afişler belirlendi. Okul Yürütme Komisyonu tarafından seçilen afiş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne yarışmaya gönderildi.
EN İYİ CÜMLE-AFİŞ YARIŞMASI |
Zehra DEMİRCİ 2-B |
EYLÜL ÇARGUN2-B |
Ömer MUT 2-B |
Ayşe İLDENİZ 2-B |
Elizan DEMİR 2-B |
Muhammet Efe AKGÜNDÜZ 2-B |
Öykü KARA 2-B |
Ümmügülsüm UBAY 1-B |
Şuranur AY 1-B |
Zümra DERİN 1-B |
Ali TEKEOĞLU 2-C |
Emir ARSLAN 2-C |
Nisanur GÜNHAN 2-C |
Halime DERİN 2-C |
Kayra ÇÖRTÜK 2-C |
Muhammet Hakkı ŞİMŞEK 3-C |
Muhammet ABEDİ 3-C |
Zeynep Ravza ARSLAN 3-C |
Ece Buğlem MOĞOL 3-C |
Elif İNAL 3-C |
Elifnur AKYOL 3-C |
İbrahim Talha YOLCU 3-C |
Anonim 4-B |
Zeynep Mina YIKILMAZ 3-A |
Semanur KARAGÖZ 3-B |
Hiranur ÖZCAN 1-B |
Zehra KILIÇ 1-B |
Havvanur KARAGÖZ 1-B |
Yusuf Muaz CANDAN 1-B |
Genel Değerlendirme
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin şiir ve hikayelerde geçen anlamını bilmediği, yeni öğrendiği kelimelerle cümle, slogan ve afiş hazırlama etkinlikleri yapıldı. Bu etkinliklerde çocukların hem değişik yazı türlerini tanımaları sağlandı hem de kendilerinin bir şeyler oluşturması amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin eğlenecekleri ve öğrenecekleri etkinliklere yer verildi. Öğrencilerin yaptıkları çalışmalar sonucunda etkinliklerden faydalandıkları ve yeni öğrenmeler oluşturdukları görüldü.
ÇOCUK ŞİİRLERİ OKUMA ÇALIŞMASI
*Faaliyet ile ilgili duyurular yapıldı.
*Çocuk ontolojisinde yer alan şiirlerden her sınıf kademesine uygun olarak belirlendi.
*Her zümre kendi şiiri ile öğrenci çalışmaları gerçekleştirdi ve içlerinde bilinmeyen kelimeler belirlendi.
*Anlamı bilinmeyen kelimelerin TDK’ya uygun sözlük ile anlamı öğrenildi.
*Belirlenen kelimelerden öğrencilerin özgün cümleler oluşturulması sağlandı.
*Cümleyi temsil edecek afiş tasarımları yapıldı.
*Tasarımlar arasından belirlenen kriterlere en uygun olan afiş seçilerek, İlçe Milli Eğitime teslim edildi.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi Aralık Ayı Raporu (Okul Öncesi)
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından başlatılan “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında okulumuzda, Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları gerçekleştirilmiştir.
Eğitim
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik etkileşimli kitap okumaya yönelik bilgilendirme/eğitim yapılmıştır. Eğitimde etkileşimli kitap okumanın tanımı, önemi, amaçları ve yöntemleri hakkında bilgi paylaşımı yapılmıştır. Ayrıca etkileşimli kitap okuma etkinliklerinde kullanılabilecek çeşitli teknikler ve uygulamalar gösterilmiştir.
Planlama
Etkileşimli okuma yöntemi ile okunacak kitaplar belirlenir ve günlük eğitim akışları planlanmıştır. Kitap seçimlerinde, çocukların ilgi alanları ve gelişim düzeyleri dikkate alınmıştır. Ayrıca kitaplarda yer alan dil özellikleri ve kelime dağarcığı da göz önünde bulundurulmuştur.
Uygulama
Etkileşim kitap okumalarının merkeze alındığı günlük eğitim akışları uygulanmıştır. Bu uygulamalarda, öğretmenler tarafından çeşitli etkileşimli okuma teknikleri kullanılmıştır. Bu teknikler arasında, soru-cevap, drama, resim yapma, serbest konuşma gibi teknikler yer almıştır.
Bilgilendirme
Okunan kitaplardaki bilinmeyen kelimeler belirlenmiştir. Bu kelimeler, çocukların anlayabileceği şekilde açıklanarak çocuklara sunulmuştur. Ayrıca bu kelimeler bir sözlükte toplanarak çocukların erişimine sunulmuştur.
Sonuç
Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları, çocukların dil becerilerini geliştirmeye yönelik önemli bir çalışmadır. Bu çalışma sayesinde çocuklar etkileşimli kitap okuma yoluyla kelime dağarcıklarını genişletmiş, dil becerilerini geliştirmiş ve kitap okuma alışkanlığı kazanmışlardır.